TrendLab: Business Tips for Blonde Services met Jack Howard

In deze aflevering van #hairhacks ziet gastheer William Feroldi - een kapper met een opwindende achtergrond in trendvoorspelling, filmproductie en contentcreatie - alles over blond met Schwarzkopf Professional-partner Jack Howard (@jackhowardcolor).

 

 

 

 

William Feroldi: Hallo allemaal en welkom bij #hairhacks! Vandaag met onze BLONDME Global Ambassador, Jack Howard - hallo Jack!

 

Jack Howard: Hallo William, hoe gaat het? Het is goed om hier te zijn, dank je.

 

William Feroldi: Leuk je hier te hebben. Vandaag deelt Jack enkele spannende zakelijke tips met ons voor BLONDME. Jack, je hebt deelgenomen aan de # BLONDESOFTHEWORLD-campagne, vertel ons er alsjeblieft iets over.

 

Jack Howard: Het is de meest verbazingwekkende campagne, gelanceerd in januari, en het gaat er echt om dat er een blondtint kan zijn voor elke haarkleur, in plaats van alleen dat de focus ligt op een platinablond en een 'superblond'. Het was geweldig om er deel van uit te maken en het is super, super commercieel en echt essentieel voor geweldige zaken in salons.

 

 

TrendLab: Business Tips for Blonde Services met Jack Howard

 

William Feroldi: Je zegt dat het essentieel is voor salons, hoe slaag je erin om - met hulp van de #BLONDESOFTHEWORLD-campagne - nieuwe blond-klanten aan te trekken en jouw salon echt te laten opvallen als dé blond expert salon?

 

Jack Howard: Het is eigenlijk een tweeledige aanval ... Ik denk dat het gesprek over blondines al zo lang over platinablond gaat en de #BLONDESOFTHEWORLD-campagne zegt dat, nou ja, dat is een belangrijk onderdeel ervan, maar ook een niveau 7 is een donkerblond en dat is een belangrijk stuk waar we niet altijd op focussen. Dus het gaat om het gesprek over blond voor iedereen open te stellen.

 

In deze campagne hadden we niveau 3 die we naar niveau 7 of niveau 8 brachten. We hebben ook een niveau 3 ook naar platinablond gebracht, maar het gaat om het tonen van de verschillende soorten blond - en dan mogen we een gesprek voeren met onze klanten die komen praten over dat ze blond willen zijn, over wat hun inzet is - financiëel en ook hun tijdsbesteding. Ze zijn allebei erg belangrijk, want als je het je niet kunt veroorloven om het te onderhouden, qua tijd, dan ziet het er niet geweldig uit, en als je het je niet kunt veroorloven om het financieel te onderhouden, kun je het maar één keer hebben.

 

William Feroldi: Je benoemt net onderhoud, dus waarom is het belangrijk om onze klant de juiste onderhoudsroutine aan te bevelen?

 

Jack Howard: Voor mij is het belangrijk dat de klant er zowel thuis goed uitziet als dat ze de salon verlaat. Dat is super belangrijk. Dus voor mij is de aanbeveling met BLONDME-verzorging een integraal onderdeel van mijn blondeer-behandeling in de salon. Of dat nu voor een donkere basis is met een paar hoogtepunten - een pop - of dat het voor mijn 'superblondjes' is, ze zijn allemaal erg belangrijk en ze moeten allemaal worden onderhouden en verzorgd.

 

William Feroldi: Eerder zei je over de campagne dat er negen looks zijn, het is overal op Instagram, het is ook overal in Refinery29 - op dat punt wil ik je echt feliciteren omdat je onlangs 100.000 volgers hebt bereikt!

 

TrendLab: Business Tips for Blonde Services met Jack Howard

Jack Howard: Heel erg bedankt! Ja, het is veel werk, weet je, maar het was leuk.

 

William Feroldi: Goed gedaan! In dat geval, aangezien je de goeroe bent en je zoveel weet over Instagram en hoe je het echt moet beheren, wat is dan het geheim? Hoe kun je tegenwoordig je Instagram-account een boost geven?

 

Jack Howard: Ik denk dat mensen in de war raken met cijfers en zich zorgen maken dat ze niet genoeg volgers hebben; nu als Global Ambassador, was het belangrijk voor mij om internationaal een groot aantal volgers te hebben ... Waar we ons op moeten concentreren, is dat we praten met de mensen in onze omgeving, dus als je in een regionale salon, een Berlijnse salon of een salon in Londen, je praat met mensen in dat gebied. Betrek hen, betrek jouw publiek - wat betekent dat je de vragen die zij stellen moet beantwoorden en dat je inhoud moet publiceren waarin mensen geïnteresseerd zijn.

 

William Feroldi: Dus eigenlijk gaat het in zekere zin over luisteren naar het publiek?

 

Jack Howard: Ja. Ik bedoel, ik heb veel tijd besteed aan het bestuderen van accounts die ik succesvol achtte, en ik luisterde naar mensen die van deze dingen afwisten en met ze gepraat ... al die dingen ... en het gaat er echt om om je pad te bepalen en ermee bezig te blijven. Voor mij zijn dat blondines geweest en af en toe verander ik dingen, maar weet je, als je een pagina over katten hebt, waarom zet je er dan ineens een hond op? Ik vertel mensen dat altijd. Blijf bij het pad!

 

William Feroldi: Jongens, je hebt het van Jack gehoord - hij is onze BLONDME-goeroe - heel erg bedankt Jack dat je hier bij ons bent!

 

Jack Howard: Heel erg bedankt dat je me hebt ontvangen, zoals altijd jongens! Dank je.

 

William Feroldi: We zien je snel weer en tot de volgende keer mensen!

 

Geïnspireerd geraakt? Vergeet niet af te stemmen op #hairhacks op de ASK Education eAcademy, waar je eerdere afleveringen vindt, evenals een hele reeks leermogelijkheden - registreer je nu voor GRATIS toegang via ask-elearning.com.

 

LEES MEER: