Care Culture: BC Fibre Clinix Consultation Tips

Klanten zijn op zoek naar individuele oplossingen die echte en zichtbare resultaten opleveren voor hun haar. De nieuwe BC Fibre Clinix tilt verzorgende salonervaring naar een hoger niveau door middel van de nieuwste haarverzorgingstechnologie op maat, die de haarstructuur fundamenteel transformeert. Volg de BC-weg naar haarverzorgingsperfectie om de perfecte, op maat gemaakte in salon ervaring voor jouw klanten te creëren met een 4 L’s consult:


Listen (Luisteren)

Bij de eerste stap gaat het om LUISTEREN: zowel de kapper als de klant moeten naar elkaar luisteren en elkaar begrijpen gedurende het consult. Start met het vragen “Wat vindt je van je haar?” om er zo achter de mening van de klant te komen – zij kennen hun haar immers het best! Door gebruik te maken van feedback vragen, kan je de klant laten zien dat je begrijpt wat de klant tegen je zegt.

 

Look (Kijken)

Bij de tweede stap, LOOK, gaat het om het vaststellen van de individuele haarbehoeftes van de klant. Bepaal welk haartype de klant heeft om de juiste in-salon behandeling te bepalen en analyseer zowel het haar als de hoofdhuid. Vraag je klant “Mag ik jouw haar aanraken?” – door het haar te voelen is het mogelijk om de conditie van het haar vasttestellen, en om eventuele vragen te kunnen beantwoorden met hands-on expertise. Met deze informatie kan er een opmaat gemaakte service worden aangeboden aan de klant met de juiste producten om het haar te reinigen en behandelen (of een andere relevante service aan te bieden).

 

Live (Doen)

Bij de derde stap, LIVE, laat je jouw klanten een gepersonaliseerde in-salon BC Fibre Clinix Treatment beleven. Kappers kunnen een unieke haarherstellende salonervaring creëren door elke klant een individuele BC Fibre Clinix behandeling op maat te bieden. Selecteer de geschikte Tribond behandeling op basis van het basistype haar van uw klant (fijn of stug) en maak het op maat met de geschikte BC Fibre Clinix Booster.

 

Learn (Leren)

De laatste stap van de 4 L’s consultatie is LEARN: Raad de geschikte BC lijn aan en leg uit hoe uw klant haar specifieke haar thuis kan wassen, verzorgen en stylen om het intensieve verzorgende effect te behouden en verdere beschadiging te voorkomen. Leg de voordelen en instructies uit voor de specifieke producten uit de lijn.
Bekijk hoe de Fibre Clinix TriBond Services tot leven komt als de Salon eigenaar, Pont Smith (@pontsmith) de 4 L consult stappen volgt om het haar van zijn klanten direct te verbeteren:

 

 

Meer leren? Ontwikkel jouw haarverzorgingskennis met de audiovisuele BC Fibre Clinix producttrainingen van de ASK Education eAcademy

meer tags