Back to Basics: Jouw Essentiële Kleur Consultatie Checklist

Na het doorlopen van de stappen voor het geven van een effectieve klant consulatie, is het belangrijk om het volgende nogmaals na te gaan (voor u creatief word met kleur!):


Je hebt een helder en duidelijk beeld van de wensen van de klant

Ga er niet standaard vanuit dat de wensen van je klant gelijk zijn aan de wensen op het moment dat de afspraak is ingepland! Ze hebben misschien gereserveerd voor een herhaal kleuring of een nieuwe look, maar dit kan tussentijds veranderen; er is misschien een nieuwe virale look op social media die ze willen uitproberen, of de conditie van het haar staat niet alleen maar een reiniging / herhaal service toe!


Denk eraan om te bevestigen voor welke service de klant de afspraak heeft gemaakt en vraag dan of dit nog steeds van toepassing is - als ze onzeker lijken neem dan enkele kleur mogelijkheden met hen door, en leg ondertussen de voor en tegens uit hiervan. Bijvoorbeeld, de service kan omvatten:

  • Opfrissen van de natuurlijke kleur
  • Toevoegen van een tijdelijke mode tint
  • Toevoegen van een permanente mode tint
  • Toevoegen van een creatieve highlight
  • Grijsdekking

Indien een volledige kleur consultatie noodzakelijk is, kun je de details terugvinden via:

3 Stappen Kleur Consultatie

 

Het zou ook kunnen dat er nieuwe producten beschikbaar zijn voor kleuringen zonder compromissen of nieuwe niveau's van oplichting. Als de voorkeuren van uw klant zijn gewijzigd sinds de afspraak is gemaakt, onthoud dan om ook het navolgende aan te geven:

  • De kosten van de nieuwe service(s)
  • Alle additionele service aanbevelingen
  • De algehele houdbaarheid van de kleur

Je hebt het haartype van de klant geanalyseerd en alle testen afgerond

Klanten zouden altijd een duidelijke aanbeveling en kleur consultatie moeten ontvangen gebaseerd op hun wensen en kleur verwachtingen:

  • Porositeit Test
  • Diameter Test
  • Elasticiteit Test
  • Allergie Alarm Test (AAT)
  • Incompatibiliteit Test / Metaalzouten Test

Volledige analyse details kun je vinden via:

Hoe analyseer je het haar van de klant en Hoe doe je een kleur diagnose


Je kunt de juiste kleur formule creëren door het gebruik van de juiste instrumenten, producten en verhoudingen

Het vinden van de juiste kleurformule voor jouw klanten is meer betrokken de meeste mensen denken. Je moet niet alleen je klant zijn/haar kleur verwachtingen in acht nemen maar ook de haarconditie van jouw klant en de kleur producten die nodig zijn om de kleurservice te leveren. Plus:

  • Target kleur
  • Voorbereidings benodigdheden
  • Mengverhouding
  • Inwerktijd
  • Aanbreng techniek

Verdere details voor kleur voorbereiding kun je vinden via:

Er is meer verbonden aan het mengen van kleur dan je zult denken en Selecteer het beste kleurproduct voor de gewenste klus


Communiceer duidelijk en helder met de klant gedurende elke fase

Bespreek de keuze van het kleur product met de klant en leg de kleur procedure en te gebruiken producten uit; wees geruststellend over de kleuren en service(s). Vergeet niet:

  • Bespreek de verzorging die achteraf toegepast moet worden en de producten om thuis hun nieuwe kleur te onderhouden: sta ze toe om het product te voelen en te ruiken
  • Completeer altijd de klantenkaart zodat alle kleur gegevens van de klant compleet zijn (noteer elke wijziging / aanpassing)

Meer verkoopadvies kun je vinden via:

Uw salon team kan helpen bij het succesvol makenvan de verkoop en wat zijnde kosten voor het draaien van een salon?


Deze checklist is niet uitvoerig en verder lezen (via de aanbevolen links) word aanbevolen.